söndag 17 maj 2009

Mainhattan


Helt underbar dag igår.

Först en lång, skön sovmorgon. Det är en perfekt start på vilken dag som helst.

Läste "Aldrig fucka upp" på tåget till favoritstaden, sedan blev det bagel till frukost medan jag gick förbi finanskvarteren in mot shoppinggatorna.

Lite shopping såklart ;) Fick plötsligt känna på ett galet begär efter skor (trodde väskor var min grej) men de små fossingarna får allt vänta på skönheterna till senare...

Framåt kvällen blev det Swimmingpool-drinkar på nån bar vid ett urmysigt torg, och jag kände mig sådär vilsen i en stor stad som bara ett barn kan göra, och till det älskade jag att jag glömt kartan hemma.

Prova det nån gång. Man blir så fri.

Sen iallafall tog jag med en Caramel-Macchiato från Starbucks på tåget hem, satt precis i solen och såg softa landskap fara förbi.

Väl i hemstaden stegade jag in på favorithaket vid stationen, beställde en Mr Jones-burger med pommes och ett glas Champagne till. Skön kombo måste man säga. Läste ytterligare några rader.

Efter en lång och fartfylld dag var det bara att dra direkt hem till polarna, som redan fixat hemgjorda våfflor med sylt och bänkat sig framför Eurovision. Kvällen spenderades i goda vänners lag med mycket soft häng bland sköna kuddar.

00.30 begav jag mig hem genom sommarnatten och stupade i säng så fort jag bara kunde.

Mitt hjärta tillhör för evigt dig, Mainhattan, du är en flickas väg till ett liv fullt med guldkanter, glamour och lyx i överflöd.

Inga kommentarer: