söndag 10 maj 2009

Capable of being but not yet in existence

Idag kom jag att tänka på vilken potential min lägenhet ändå har.

Det finns så mycket man kan göra här, och det kan bli hur fint som helst.

Jag började tillochmed sväva iväg och såg framför mig hur jag gick upp tidigt på söndagsmorgonen (vilket aldrig händer nu) och fixade frukost a la grande, med egengjord smoothie, kaffe, rostad toast och allt vad min älskling ville äta (tja, älsklingen blir också ett senare kapitel...när jag har tid)

Men ändå, vilken potential mitt liv i Tyskland har!

Det kan ju faktiskt arta sig ordentligt, och dessutom nu när en viss grej har börjat blomma ut...

Vem hade kunnat tro att jag ändå skulle sluta upp här?

Det var mitt mål, visst, men hur många trodde på mig?

Känns rätt skönt att överbevisa pessimisterna från Sverige.

Nu bär det av mot nya spännande mål.

Det finns potential.

Inga kommentarer: