onsdag 27 maj 2009

I believe in me

Nä, man kanske ska vara nöjd med det man har.

Skaffa några bra förebilder och inse att allt är möjligt. På riktigt.

För det är ju så det är.
  • Den vanliga tyska flickan fick sin svenska prins, trots ett helt lands misstro. Och vips så var hon drottning.

Det måste ha varit grymt svårt att flytta till ett annat land sådär...men hon har lärt sig språket och blev ett med det nya landet. Att följa kärleken är rätta spåret!

  • Vår anatomiassistent Blecki är också från utlandet (och det är det knappt nån som vet).

Han delade med sig av sin hemlighet till mig idag. Han är från England, och det har tagit honom 30 år att lära sig prata felfritt. Ett tålamod av sten ger det du vill ha!

  • Zlatan. Han är det levande beviset på att man kan kämpa sig upp genom vilka förhållanden som helst. Han har tagit sig upp och tränat sig till oerhörd framgång.

Jag hörde en intervju med honom i Italien, och blev djupt imponerad när jag insåg att han verkligen pratar italienska med pressen. Har man bara viljan och tron på sig själv, så fattas inget annat!

  • Och lilla jag då? Jag fick alla rätt på Biometrie-provet förra veckan. Blekt i jämförelse med ovan nämnda, underbara personer. Men det är ett steg i rätt riktning.

Ja, jag vet att det här är möjligt. Kan jag bara inspireras tillräckligt av dem här, samla allt mod, all vilja, kärlek och allt tålamod i rätt riktning så kommer ni inte hinna säga hej innan jag är tillbaka i Sverige med legget i handen ;)

Jag tror på mig. Gör du?

Inga kommentarer: