torsdag 28 maj 2009

Dödens spiral

Nu får jag fan ta och lägga ner!

Det har gått för långt, det insåg jag redan för flera månader sedan.

Jag måste avsluta det.

Vad vill jag egentligen? Det kommer ju aldrig fungera. Av flera anledningar. Det finns säkert anledningar som jag inte ens vet om.

Ändå fortsätter helvetet.

Dag efter dag. Och det känns tillochmed som om det bara blir värre.

En bil i acceleration. Nedåtspiral. Snöboll i rullning. Kalla det vad du vill.

Det värsta är att jag verkar må dåligt av vetskapen att jag måste avsluta det lilla helvetet.

Som att knarkaren mår dåligt av att veta, att han inte kan fortsätta förstöra sitt liv längre.

Som att jag vill fortsätta plåga mig själv.

För det är ju så skönt.

Och som om inte det vore nog, så ska jag plåga mig själv ännu mer ikväll.

Dödens spiral fortsätter spinna. Snart är det huvuden som snurrar.

Inga kommentarer: