söndag 30 augusti 2009

Ut med gammalt, in med nytt

Så.

Nu har jag gjort mitt bästa för att tömma hjärnan på så mycket information som möjligt.

Jag var ute med en polare på klubb inatt, och det som inte försvann med vätskekonsumtionen sköljdes ut av de ~200 Db höga ljudvågorna. Eller det som uträttades idag.

För jag har dragit maskrosorna i sina rötter, städat bort fluglik i fönsterkarmen och tvättat fönster.

Jag har diskat, sorterat, packat, bäddat och tvättat.

Det mesta vettiga är borta.

Men det mest ovettiga sitter kvar. Kanske för att kärleken, som sitter djupt rotad i någon hemisfär, har en slags förbindelse till hjärtat. Och hjärtat har jag ju inte riktigt kastat ut. Har bara låtit någon stampa på det, och snart är det redo att kastas till vargarna. Men inte än.

Nu hoppas jag iallafall att det finns plats för lite fysik bland de neuroner som finns kvar.

Så att jag på lördag har lite mer vetenskap att göra av med. Fin sådan dessutom.

Inga kommentarer: