lördag 1 augusti 2009

Pictures in my head

Idag kunde man läsa på DN.se att norsk-amerikanska lyxkryssaren "Voyager of the Seas" skulle ha svininfluensasmittade passagerare ombord med till Nice.

Det var tydligen lite oklarheter mellan franska-, spanska myndigheter och rederiet. Så ingen vet.

Ett är dock säkert.

Det är ett underbart fartyg.

Och det kommer från en mycket pålitlig källa ;)

Svininfluensa eller inte, jag hade bytt mina nästa fyra veckor här i 30-gradig värme mot 7 dagar på älskade Voyager.

Jag har fortfarande bilder i mitt huvud från det där varje gång jag hör karibiska trumvirvlar.

Nåja, hur ser det ut här då? Ingen panik än.

Bara lite småvanlig ångest och saltig solbränna. Det klär mig.

Jag räknar ner. Så ni vet.

Det är ny månad redan.

Jag är snart på väg.

Inga kommentarer: