onsdag 26 augusti 2009

Sunshine reggae

Åh vad jag älskar sådana här dagar.

Det är det bästa med studentlivet.

Om du inte pallar gå till jobbet en dag så behöver du inte.

Så jag bestämde mig för att ta helt ledigt. Tyckte det var välförtjänt.

Efter att ha postat CSN-brev och shoppat pocketbok begav jag mig hemåt och la mig i solstolen.

Säkert 30+ idag och när den varma vinden smekte mitt hår och jag låg där med boken i handen så insåg jag många saker.

Reggae-musiken har ännu inte tystnat, och bakgrundsbilden på datorn är bytt till en halvnaken Zlatan med glimten i ögat.

Efter ett litet krafttag med lägenheten och kak-inhandling var det dags för besök på kvällen.

Tjejsnack på högsta nivå, som slutade med en inbjudan till film/tjejmiddag imorgon.

Och sen lite Skype-snack med killkompisen, som också slutade med avtalad tid om träff imorgon.

På någon vänster ska det hinnas med annan fysik imorgon med.

Gimme gimme gimme just a little smile, that's all I ask of you.

Inga kommentarer: