lördag 21 november 2009

Honey Bourbon och Twinkie Cosmo

Jag lever i en fantasivärld.

Det växer dumlekolor på träden och luften doftar sockervadd.

Ibland vill jag bara flytta till San Francisco, och då gör jag det.

Mina vänner är en söt leopardunge med gigantiska ögon och en rosa flamingo som bara vill dricka Cosmos på trendiga barer.

Vi brukar spana på det stiliga lejonet med fluffig man och dansa på stränderna längs Miamis art deco-distrikt.

Ibland kastar sig en jordgubbslavin över oss och vi drunknar nästan. Men då slukas bergen upp av en sjukhusparkering och flyter ut i oceanen.

Att kyssas är underbart här. På vintern smakar det kummin och kanel blandat med några vaniljdrömmar. Under sommaren är det sött och sprudligt med coca colasmak.

När man vill ha kul åker man på regnbågarna till en plats ovan molnen. Där får man gratis klubbor med smak av hopp.

Olika sorters godis regnar ner när det är dåligt väder, så det blir inte alls så blött. Fast vissa dagar kommer kolasås rinnande längs gatorna och då kan det bli lite svårt att inte spolas med.

Jag känner stjärnorna explodera runt omkring mig när jag dricker kärlek.

På kvällarna sitter vi någonstans och tittar på havet. Honey Bourbon och Twinkie Cosmo ropar på mig att vi ska till Copacabana inatt, så det är bäst att jag ger mig av! Ses!

Inga kommentarer: