måndag 6 juli 2009

Pepp

Jag har kommit på en grej.

Glada tankar och att hitta på roliga saker kan få vilken dag som helst att bli underbar.

Om man har fastnat i gråa tankespår och negativa spiraler är det lätt att bryta trenden om man vet hur man ska bära sig åt.

Gör saker som du älskar, och bry dig inte om konsekvenserna.

Ju galnare saker, desto större reaktion kommer du att få.

Lyssna på musik som du gillar och som inspirerar dig.

Jag tog en vända på stan, kollade in grejer jag gillar, och spanade in killar som jag kunde flörta med. Gav dem ett stort busigt leende - och fick ett lika stort tillbaka ;)

Det blev mindre plugg idag, men dagen slutar med ett leende på läpparna, och det var mitt mål med dygnet.

Sätt upp små personliga mål för dig själv, och avsätt en belöning för allt du lyckas med.

Försök alltid att bli bättre, och jobba med dina lite sämre sidor.

Jämför dig aldrig med någon annan utan se alltid till dig själv, och kämpa för att slå dina tidigare resultat. Var stod du för ett år sedan, och hur långt har du kommit nu?

Om du tänker efter så har du utvecklats en hel del!

Din största motståndare är du själv. Få kontroll över din inre röst, och lär dig att ventilera bort negativa tankar och åsikter. Med ett positivt tänkande går dagarna mycket lättare.

Du är bäst på att vara du - glöm aldrig det!

1 kommentar:

Emilie sa...

Det er så utrolig sant!!!! Godt sagt!! :)
Tror jeg må prøve å huske på dette her litt oftere... ;)
Du er bra!
Klemklem!