söndag 5 juli 2009

Det var bättre förr

Jag minns när jag gick i fyran.

Jag hade alltid mitt hår i en lång fläta. Annars skulle bara massa tuggummi och skit fastna där.

Killarna i klassen älskade att dra i den där flätan.

Och det var då jag bestämde mig.

Jag hatade killar.

Varför skulle de alltid hålla på och retas och slåss?

Inte kunde jag förstå då att de gjorde det av vänlighet. Det var deras sätt att visa att de gillade oss. Fast man kan ju tycka att de skulle valt ett bättre sätt. Ett som inte gjorde så ont.

Nu vet jag bättre.

Och män är mycket svårare att förstå sig på, än de där pojkarna som drog i flätor.

Hur vet man egentligen om de gillar en?

Det är inte precis så att de kommer fram efter föreläsningen och säger som det är.

Ja, just nu önskar jag att det hade varit som i fyran.

Tänk, vad enkelt. En kille drar dig i håret, och vips; du fattar.

Kan ni inte bara dra mig lite i håret så att jag verkligen fattar vinken?

Så att jag verkligen förstår att just du tycker om mig.

Inga kommentarer: