onsdag 28 januari 2009

Lammkött?

Jag tror att jag är kär.

Haha.

Han har halvlångt, blont lockigt hår. Kanske lite mörkblont här och där.

Rätt så stora händer har han iallafall, fast det behöver han väl till sitt jobb. Och ögonen. Vackra.

Man tröttnar liksom aldrig på att titta på honom. Så mycket liv. Fast det är klart. Vissa dagar är roligare än andra. Oavsett är hans leende oslagbart.

Vart han än går så blir tjejerna helt fnittriga och rosenröda om kinderna. Och när han säger nåt till mig ibland, så händer det att jag är helt avskärmad från verkligheten så att jag knappt hör vad han säger. Ja, jag är väl inte ensam om det. Fast han har väl en tjej redan? Eller?

Ibland ser det verkligen ut som om han tittar på mig, just på det där sättet, men säker kan man ju aldrig vara.

Och sen är han ju några år äldre än mig så...

Så när jag blir rädd skulle han kunna hålla om mig med sina muskulösa armar. Fast jag blir inte rädd så ofta, så då får man väl låtsas =)

Synd bara att vi pratar olika språk och har olika nationalitet. Det är inte det att jag inte förstår honom, men man vill ju kunna prata fritt (kanske bäst att det är såhär?)

I mina öron låter hans röst alldeles mjuk, men jag tror inte att alla skulle hålla med. Vissa skulle nog tycka att hans dialekt är underlig.

Ja, jag har ju inte testat att käka middag med honom (än), men jag kan slå vad om att han är duktig på att laga mat. Det är ju typ hans jobb. Frågan är om man hade stått ut en middag med honom...

Hursomhelst hade jag nog inte föredragit lammkött då. Jag gillar inte det. Tror jag.

Hans klädstil är det i varje fall inget fel på. Han har t.ex. ofta skjortor på sig. Det är snyggt på män.

Nu tror ni att jag har avslöjat allt det allra bästa med honom, eller hur?

Nix.

Han har trevlig personlighet också. Omtänksam. Generös. Omhändertagande. Och stort självförtroende har han, kanske lite för stort ibland (kan man ha för mycket självförtroende förresten?).

Han värdesätter iallafall goda vänner. Sen kan han väl flippa ut lite ibland, och bli barnslig, men det är ju bara charmigt. För att vara honom.

Varje kvinna hade blivit lycklig i hans armar, vågar jag nog påstå.

Vad han heter? Ja, jag vet inte exakt, men jag tror att han heter Jamie Oliver?

Inga kommentarer: