torsdag 22 januari 2009

Detaljer - viktiga små ting?

Det har varit lite dystert här på sistone.

Så jag tänkte att jag ju kunde bjuda på mig lite extra.

Igår försov jag mig ganska mycket. Vaknade 5 minuter efter att min obligatoriska mikroskopiövning börjat. Panik.

För en sekund tänkte jag skita i allt, men samvetet klagade för mycket.

Kastade på mig kläder m.m. och stack till skolan det fortaste jag kunde.

Kommer instapplande med väska i handen när 100 studenter sitter knäpptysta och föreläsaren går igenom muskeluppbyggnad på tavlan.

Tänkte för mig själv, att det här klarade du ju bra, folk brydde sig inte så mycket (jag var en 25 minuter sen)

Vad händer då? Jag hade glömt en liten detalj, nämligen att stänga dörren ordentligt.

Den for igen med ett dundrande brak, alla vänder sig om och föreläsaren blänger surt och vissa viskar ljudligt.

Haha, jag hade kunnat sjunka genom jorden då. Bad om ursäkt på min underliga tyska och gick och satte mig.

Idag bara skrattar jag åt det. Hur mycket man än försöker att inte sticka ut för mycket, i detta ibland redan knäppa land, så lyckas man ändå sticka ut så pass mycket att alla redan vet vem man är innan man ens hunnit yttra ett ord.

Det räcker med att komma hem till Canada Goose-land i tre veckor för att se hur annorlunda det är.

Inga kommentarer: