tisdag 20 september 2011

Monsters inside me


Om jag hade varit en parasit, så hade jag nog varit en schistosom.

Eftersom jag gillar att vara nära det manliga släktet lever jag efter parningen i ett litet veck på mannens mage. Bara för att vara så nära som möjligt. Jag vet, klaustrofobiskt.

Jag älskar värme, så jag och min man finns i tropikerna, i Sydamerika och i Afrika.

Eftersom jag och han både gillar vatten och att åka snålskjuts, tillbringar vi en del tid i en snäcka. Klart att det yttre också spelar roll!

Annars spenderar vi helst vår tid med fåglar, däggdjur och krokodiler. De är ju så fina, så vem vill inte vara med dem? Här flyter vi runt i blodet, så varmt och skönt. Ja, nästan lite mysigt. Rött är ju en av mina favoritfärger.

Vi äter blodiga middagar (jag gillar ju kött) och eftersom jag bara älskar djur, är vi inte ett dugg farliga för vår värd, nej vi är snarare som en slags husdjur.

Men mina barn (därför har jag inte skaffat några än) är mycket farliga. Så fort jag fött dem, kommer jag släppa dem vind för våg i blodet, och sen kommer de flytta till alla möjliga sorts platser. Det är tacken man får för att man sätter liv till världen!

Nej, det är nog tur att jag bara är en människa.

Inga kommentarer: