måndag 30 augusti 2010

Candy People

Satt på ett café och filosoferade. Det var första dagen i stán.

Solen strålade och kladdkakan smälte nästan. En underbar dag.

Och så går mitt livs första kärlek förbi.

Jag följde honom med blicken, och så var jag sju år igen.

Det mörka, halvlånga håret är fortfarande sig likt, de slitna jeansen är bara några nummer större och ja, han ser ut som då. Jag hade känt igen honom i sömnen.

Det sägs att de flesta relationer i vuxen ålder påverkas av de tidiga relationer man hade när man växte upp. Att man instinktivt söker någon, som liknar människor man kände sig trygg med, och älskade som barn.

Det skulle förklara en hel del.

Men samma känsla som fanns då, kunde jag inte längre känna idag.

Fast sen gick jag och köpte en påse godis.

Vad betyder det?

Inga kommentarer: