måndag 15 februari 2010

Viva Colonia!


Fått i uppgift att lägga upp den andra bilden från den andra mappen av mina bilder på datorn...(http://smileyspace.blogspot.com/)

Haha, ja det är en festbild ;) Vad underligt.

Det är från Göttingen, en annan Universitetsstad i Tyskland där jag gick en intensivkurs år 2007.

Savoy heter utestället, och är ett av de mest kända klubbarna i hela riket faktiskt.

Det hänger kristallkronor på toaletterna och storbildsskärmar runt hela dansgolvet, där man bland annat kan se vad kvällens drink kostar.

Och ja....jag har provat in strippstångarna och lämnat ut telefonnummer därifrån.

Helt klart ett ställe jag kommer besöka ofta igen!

Har avslutat höstterminen nu, med en sista tenta idag. Nästa vecka sätter Physikum igång...

På gatorna springer cowboys runt, clowner pratar i telefon och folk köar utanför pubarna kl 11 på förmiddagen. Det är Fasching, men man missar det i år igen haha!

Attans!

Fast nästa år blir det Köln! (Dessutom har jag slagit vad med en polare att jag inte kommer fira Valentin ensam nästa år...vi får se vad som håller)

Dat iss prima!

Inga kommentarer: