söndag 8 februari 2009

På bättringsvägen

På söndagar försöker många väga upp alla de synder som de begått under den gångna veckan och helgen.

Vissa tränar.

Någon ringer dottern som de inte pratat med på månader.

Andra äter hälsosamt.

Några träffar familjen eller släkten, som de försummat under veckan för att kunna festa istället.

En del kanske äter en mysig middag med pojk-/flickvännen, eftersom de jobbat för mycket och inte kunnat träffas.

Och en eller två kanske jobbar, för att de struntat i det och gjort annat i veckan istället.

På söndagar är det många som vill börja leva ett bättre liv (Ja, söndagar är lite som "Nyårsafton när man ska avge Nyårslöftet")

Antingen så börjar de göra något nyttigt redan på söndagen, eller så tänker de;

-Nästa vecka ska jag bättra mig. DÅ ska jag börja mitt sunda liv.

Jag springer iallafall.

Och när jag är där ute i skogen, så kommer jag alltid att tänka på de mest underliga tankar.

Min hjärna får säkert för mycket syre.. Haha.

Som idag t.ex;

-Vem sitter egentligen på kvällarna med labbrock och plasthandskar, och sprättar upp kaninmagar, medans de lyssnar på pop-musik?

Det var något mer, men det har jag totalt glömt nu.

Fast vanligtvis tänker jag tillbaka på Sverige, på roliga minnen och sånt som gör mig glad. Det måste vara endorfinerna som gör det. Ofta längtar jag till våren och blickar framåt också.


Hursomhelst, vad som än får dig att må bra, fortsätt med det.

Inga kommentarer: