tisdag 17 februari 2009

Flytandes på Singelvågen

Haha.

I ett tappert försök att försöka fly verkligheten ännu en gång, slog jag in ordet "singel" i sökmotorn på datorn.

Jag var övertygad om att det skulle komma upp en hel del matchmakingsidor.

Vilket det också gjorde. Sponsrade sådana.

Men det första som kommer upp är inte riktigt en stackars människa som är ofrivilligt singel, och som sitter och bloggar om sitt elände ifrån djupaste Småland.
(vilket var det som min hjärna helt sonika målade upp på min näthinna)

Nej.

Singel är helt enkelt en liten kanal som på Medeltiden gick runt Amsterdam. Staden växte och nu är Singel en av de innersta kanalerna där.

Längs kanalen ligger många vackert dekorerade små hus, men även stadens Universitetsbibliotek.

Där fick jag.

För många är ordet "singel" något som förknippas med något negativt. Ett tillstånd som inte är självvalt.

Inte för mig. Jag är en lång och slingrande vacker kanal i Amsterdam.

Jag är Singel.

Inga kommentarer: