tisdag 8 februari 2011

Oh sunny day!

Det har faktiskt varit en perfekt dag. Titta bara;

09.07
Vaknar av ett sms från Vodafone. AAh, försovit mig!

09.47
Tar bussen till Otto-Egerheim.

09.55
Går in på banken, tar ut pengar.

10.10
Möter Emilie vid skolan, går till Reinke's men han är inte där.

10.20
Silje kommer. Och Reinke också. Vi köper Perkussionshammare för hela slanten.

10.45
Går ner på stán. Kollar Love Birds, sköldpaddor och annat på Karstadt. Har ni sett bäbi-sköldpaddor äta sallad nån gång? Ungefär det sötaste som finns.

11.30
Går längs gågatan. Tittar in på H&M, men det enda jag får lust att köpa där är genomskinliga underkläder. Alltså, snabbt nästa butik!! Sånt kan man ju inte ha på sig. Eller...

12.00
Svänger förbi blomsterhandeln, men tulpanerna är såklart slut.

12.03
Tar in på TKmaxx istället. Upptäcker genast två t-shirts vid ingången som skriker: Köp MIG!! Men jag avböjer. Fast de bara kostade 16 E styck. Paraply från Hunter, mm skulle köpt till syrrorna. Body lotions i mängder. Men ännu inget köp.

12.25
Tar mig upp en våning. Äh, herrar. Tar rulltrappan igen.

12.27
Himmelriket. Matta i guld. 300 E. Hm. Glasfåglar, fat, självstängande soptunnor och porslinskannor. "Tänk om jag haft bil och ändlöst med pengar!"

13.15
Tar trappan ner. Men vänta! Här finns ju damskor. Kommer till första hyllan. AAAAAHHHH!! Mina favoritskor som jag köpte i somras för 79 E på Buffalo, kostar 26 E här! I min storlek!! Går runt och är helt chockad i säkert 20 minuter. Kollar på Pilatesbollar. Bara 9,90 för en 65 cm boll, med pump och DVD?! Coolt!

14.00
Går ut från TKmaxx, chockad över hur länge jag varit där.

14.10
Framme på Neustädter Tor. Trappan upp till Mediamarkt. Kollar Ipods, TV, Ipad, datorer, skrivartoner, hämtar skrivarpapper, kollar DVDs och betalar slutligen mitt skrivarpapper. Får ingen påse.

14.30
Kollar parfymer på bottenvåningen. Luktar på Guccis nya herrdoft 'Guilty' och kommer att tänka på att jag älskar herrparfym så mycket att jag hade kunnat köpa hem flera själv, bara för att ha dem hemma och lukta på. Nej, fy så sjukt. Bort med den tanken!

15.10
Kommer ut. Kollar klockan. Aah, bussen går m fem minuter! Småspringer upp till Marktplatz.

15.15
Bussen kommer inte.

15.18
Bussen kommer.

15.30
Hemma. Sätter på datorn innan jag tagit av mig kläderna.

15.55
Sätter på Té och tar yoghurt med egengjord müesli. Läser tre tidningar på Internet och kollar Facebook. Skriver lite där.

16.30
Går mot skolan.

16.50
Framme vid Innere Pferd. Varken E eller S där. Väntar.

17.01
Nä, nu ringer jag dem! Eller, de är ju inte ens sena....

17.03
Går till Utopie på baksidan. Silje ringer. De är på väg.

17.10
Frågar om vi får låna en häst att öva på. Det får vi. Går till Utopie på baksidan igen.

17.30
Typ kommit till öronen på hästen. Det är mycket som ska gås igenom.

18.50
Klart! Skriver upp nya jourtider på Chirurgie Pferd. S cyklar hem.

19.00
E och jag handlar på Edeka. Kyckling, sallad, morötter, fetaost, två bröd, yoghurt och tomater.

19.20
Går ut från affären och mot busstationen.

19.30
E går. Bussen kommer.

19.43
Hoppar av bussen och går hem sista biten.

19.50
Hemma. Sätter in saker i kylen, tvättar händerna. Och sätter på datorn.

20.00
Tar p-piller.

20.01
Sätter igång med maten. Det blir kyckling i ugn, med rostad potatis och morötter.

20.15
Börjar skriva det här.

20.45
Klockan ringer. Tar ut maten ur ugnen och börjar käka.

20.48
Sätter på en film på datorn.

Nu ska jag äta och kolla så nu får ni inte veta mer!

Ciao!

Inga kommentarer: