söndag 27 februari 2011

Lonely Swan in the Silverlake

Mörka ridåer, blodsröda rosenblad, skimrande stearinljus. Hemliga förhållanden på jobbet.

Fantastiska vardagar, ridturer i skogen, spännande jobbkvällar och avslappnande semester på Bali.

Festkvällar som aldrig tar slut.

Supé-middagar med bästa vännerna och matlagning på toppnivå.

Joggingturer i skogen med hundarna. Långa sovmorgnar på söndagarna. Massage.

Motorbåtsrace vs. lugna seglardagar i stekande Stockholmssol.

Seminar på andra sidan jorden. Besök på naturreservat i Kanada. Övernattning i tält mitt i skogen, vid en sjö.

Shoppingweekends i Milano. Telefonen ringer.

Parmiddag.

Just nu låter allt det där så avlägset som något bara kan vara.

Men just därför går det bara att drömma om att få bestämma själv.

Jag har en arbetsgivare som själv hade behövt ett liv. Som hade behövt inse hur viktigt det är med lusten att lära. Hur viktigt det är med vila för att kunna prestera på topp.

Bara att få fira en vanlig svensk midsommar står just nu högt upp på listan.

Det är inte arbetet som skrämmer mig.

För det har jag ju själv valt.

Och jag tror inte att det ska vara så här svårt att nå sina mål.

Inga kommentarer: