söndag 16 januari 2011

CITES


Det speciella med högskoleutbildningar är att det blir vad man gör det till.

Vad man kanske inte tänker på så ofta är att det faktiskt är DU som är chef.

Ingen annan bestämmer när du ska sova, vad du ska äta, när du ska läsa eller hur du ska göra det.

Ju mer man jobbar med sitt ämne, desto roligare kommer det att bli.

Det gäller bara att komma över en viss tröskel först.

Och att man håller motivationen uppe. Men jag lovar;

Den kommer när du arbetar.

Min motivation: Djuren.

Det är när jag träffar djuren som jag inser varför jag började. Och varför jag fortsätter när det känns jobbigt. Eftersom jag inte har något djur nu, så blir det tredubbel effekt när jag väl ser ett.

En Aha-upplevelse som får mig att komma ner på jorden igen.

Igår insåg jag följande;

Jag måste nog ha ett djur nu.

Det finns inga ursäkter mer, som för det första kommer från andra människor.

Inga kommentarer: