fredag 4 juni 2010

Förbjudet

Värmen, och framförallt, solen är här!

Den digitala termometern visade 30 grader när jag begav mig mot gymmet kl 17.

Och när jag suttit ute idag och pluggat slog det mig.

Det finns en sak som jag riskerar, en sak (förutom de förbjudna dryckerna förstås) som gör att jag kanske försvinner från det här livet i förtid.

Och det är solen.

Jag har solkräm, visst, men inte i de mängder som skulle krävas för att få ett säkert skydd. För jag kan inte tänka mig att stekas som en köttbulle i de blåbländande solarierna. Vem säger att det inte är lika farligt det?

Och livet är för kort.

För kort för att våga vara rädd för att leva.

Som någon en gång sa; " Det är farligt att leva".

Det här är min last. Andra dricker rödvin, röker cigarrer, tar droger, äter.

Jag behöver mitt D-Vitamin.

Om jag så ska dö på kuppen.

Inga kommentarer: