torsdag 11 december 2008

Segelbåtsdjup 9 112 500 kr

Sveriges dyraste ord.


Nuförtiden kan man tydligen sätta ett pris på precis vadsomhelst.

Booli.se publicerade i förra veckan en lista på Sveriges dyraste ord, vilka framkommit i en undersökning där man räknat ut medelpriset för ord baserat på utgångsprisen på de bostadsannonser orden förekommit i (orden var tvungna att ha förekommit i minst tio unika bostadsannonser för att räknas med).


Sveriges dyraste ord är alltså "Segelbåtsdjup". "Strandlinje" och "Bryggan" följer tätt efter. Inte lika dyrt blev "Glasvägg" och "Förstaboende". Alltså det kallar jag riktigt billiga ord =)


Nu inväntar jag med spänning fortsättningen av det här påbörjade "prissättningsracet" av icke-materiella ting ute i världen och hur det ska fortgå.


Någon som har lust att köpa en riktigt dyr dröm av mig? Någon?!?



För att se den fullständiga listan, besök http://www.booli.se/public/blog/?p=59

1 kommentar:

Julia sa...

Haha, roliga inlägg. Allt är ju helt komiskt. Sälj en dröm, och fira med en blogg. Det var nått nytt. jag har typ 1 ½ vecka kvar i skolan sen e de jullov. Men rotary har förbjudit mig o ha besök under jullovet så det är piss. Riktigt kasst, och de har riktigt fattiga anledningar också. Mer störigt kan det inte bli. Hoppas du har det bättre!! kram julia