fredag 19 november 2010

Min drömresa

Alla har ett mål i livet.

En resa de alltid velat göra, men som de aldrig hittar tiden till.

Jag är en sådan person som inte vill ångra något. Och är det något jag vill, så kommer jag ge allt för att kunna genomföra det.

Men jag är också mycket mån om att andra ska kunna uppfylla sina drömmar.

Att andra ska inse att det alltid finns en ny väg att gå, om en väg visar sig vara en återvändsgränd.

Hålla föredrag på skolor om hur viktigt det är, att följa sin egen väg, att gå mot ett mål fastän det kommer hinder och att tro på sig själv i vardagen, det kan aldrig göras nog, och det kommer jag att fortsätta med.

Men det finns ett sätt till att inspirera folk att tro på det omöjliga.

Och detta tror jag att Solia.no kan hjälpa mig med att nå.

För om allt går vägen, så skulle jag resa till Hurghada, denna underbara stad i Egypten. Här finns så många intressanta saker att se, att det nästan är löjligt. Blunda nu, och du kommer att se gamla vackra byggnader, vänliga människor, korallgrönt hav och uppleva dina sinnens absoluta frid.

Eftersom min mamma och mina systrar redan varit där, och jag inte fick följa med den gången, så kan jag efter deras beskrivelse av denna gudomliga plats, inte annat än att längta dit och vilja se det med egna ögon.

Det är min drömresa.

Och ingenting är omöjligt.


Inga kommentarer: