måndag 4 oktober 2010

Lookbook/Fall 2010


Hösten inleder jag med en cape från Bik Bok. Finns i svart, brun och ljusbeige.



Till denna vill jag ha en stor och mysig sjal i grått eller svart från Acne.



Under capen blir det fint med en finstickad avslappnad tröja i svart, Acne.

Och självklart låter jag inga andra underkläder än de från Hanky Panky komma nära...



Jeansleggings i svart och flera andra slitningar från Vero Moda ger den perfekt slimmade looken nedtill.
Och för att fortsätta på den höstmysiga tråden lägger jag till ett par grovstickade grå strumpor med fina detaljer från Indiska. De finns i flera naturfärger med olika uttryck, t.ex med rosetter, knappar eller snörning.


Som pricken över i:et, de underbara ankelbootsen är hjärtat i varje outfit och kommer följa med till långt in på vårknuten. Finns i svart och brunt, med eller utan flärp, hos Scorett.



Signaturdofter ska man ju egentligen inte avslöja, men här gör jag ett undantag; Hermes Kelly Caleche har varit, och kommer alltid att vara min trogna följeslagare.




När höstsolen lyser starkt gör man bäst i att skydda ögonen med ett par grå Balenciaga-solglasögon.



Och fingrarna får helst blänka med en Cocktailring från Gucci. (Jag sa helst haha)




Skulle mörkrets vindar bli alldeles för kyliga är det bara att ta på sig de armlånga, bruna handskarna i krokodilpräglat skinn från Roekl.



De viktigaste tingen bär jag med mig i en liten rosettprydd svart handväska från Prada.





Bland annat får Ifånen extra skydd med hjälp av en underbar liten havsblå lädersak från Balenciaga.




Och vid min sida, en liten Rhodesian Ridgeback att upptäcka världen med. Såklart.





För vem sa att kärlek inte går att köpas för pengar? En vacker fullblodshäst gör livet fulländat.

På riktigt.


Säg till när vi ska ut och shoppa!

Inga kommentarer: