söndag 7 mars 2010

You're gonna make me feel brand new

Det är mindre än 2 dagar till mitt sista slutprov för terminen, vilket innebär knappt 3 dagar till Sverige.

Försöker ta in så mycket som möjligt, men koncentrationen sviker och blicken svävar iväg.

Trots att träningsvärken gör sig påmind i axelpartiet, kan jag inte mer än att längta till sista passet på gymmet. För det innebär att jag sitter i ett plan några timmar senare och har den tuffa terminen bakom mig.

Här framöver väntar sol, kvittrande fåglar, nattliga utflykter till avlägsna insjöar, och dans i den ljusa sanden under en vakande fullmåne, när jag är tillbaka igen. Och så söta paraplydrinkar i kvällssolen förstås.

Det låter inte särskilt ansträngande? Nej.

Men, i ärlighetens namn kommer det att bli hardcore, och det där andra är för att överleva ännu en sommar här fylld av slutprov...

Så först en riktigt välbehövd fri månad i Sverige. Och den kommer att fyllas med sovmorgnar, biobesök, fester, träning, spa, frisörbesök och middagar ute. Ja, särskilt fri blir den inte, men vad gör väl det?

För vad är väl en dans på slottet?

Så fruktansvärt långtråkig. Och tråkig, och och....alldeles underbar!

Inga kommentarer: